Egyéni vállalkozás alapítása, de hogyan?

Egyéni vállalkozás alapítása, de hogyan?

Saját egyéni vállalkozást szeretnél alapítani?

Megkért egy barátod, hogy segíts neki megalapítani egyéni vállalkozását?

Jött egy ügyfél, hogy alapítani szeretne egy egyéni vállalkozást?

Mit kell tenned és hogyan?

Összefoglaltuk Neked a legfontosabb lépéseket!

Első lépésben meg kell beszélned az ügyféllel, hogy mivel fog foglalkozni vállalkozása, milyen tevékenységi körökben szeretne működni. Ehhez nagy segítséget találsz ezen az oldalon.

Figyelni kell arra, hogy bizonyos tevékenységi körök végzése engedélyhez kötött, s az engedély nélkül ezen tevékenységeket nem lehet megkezdeni. (Ha neki nincs, akkor elég az is, ha az alkalmazottjának van engedélye)

 

Egyéni vallalkozás alapításának menete részletesen

Lehet, hogy a beszélgetés végére fogod a fejed :)

 Ezen kívül át kell még gondolnotok, hogy

- a vállalkozó főállású lesz-e, vagy nyugdíjas (öregségi), vagy tanul még, vagy van mellette főállása?

- mely adózási módot választja a vállalkozó: normál Szja szerint vagy átalányadózó lesz?

- csak a székhelyén működik majd, vagy lesz telephelye is?

- kér-e vállalkozói igazolványt vagy nem? Egyáltalán nincs szükség már rá, hiszen az elektronikusan megküldött igazolás birtokában már megkezdheti a tevékenységét és később sem lesz rá szüksége. Ha mégis kéri, akkor annak 10.000 Ft-ot kell érte fizetni.

- mely bankban fog bankszámlát nyitni? Érdemes végignézni a bankokat, és nem biztos, hogy a legközelebbit kell választani, inkább azt, amely a vállalkozó banki szokásainak legmegfelelőbb szolgáltatásokat a legkedvezőbb áron biztosítja.

- a tevékenységekhez a TEÁOR számokat a http://ksh.hu oldalon lehet kikeresni

 A vállalkozónak el kell döntenie, hogy áfa körben szeretne tevékenykedni vagy sem, esetleg vonatkozik-e rá valamely speciális adózási mód: mezőgazdasági kompenzáció, különbözeti adózás. Ezt Veled, mint könyvelővel vagy adószakértővel célszerű megbeszélnie.

Ha úgy látjátok, hogy éves szinten az árbevétele nem fogja elérni a  6 millió Ft-os árbevételt, akkor választhatja az alanyi áfamentességet.

Mit jelent ez?

Ebben az esetben számláit áfa nélkül kell kiállítani, így nem kell áfát fizetnie, de beszerzései után sem vonhatja le azt. Hívd fel a figyelmét arra, hogy abban az esetben, ha év közben eléri a árbevétele a 6 m Ft-ot akkor, már abban a számlában, amellyel átlépi a határt, áfát kell felszámolnia. Ezután már a beszerzések után is levonhatja az áfát

Ha úgy látjátok, KATA lenne előnyös a vállalkozó számára, s belép a KATA  alá, akkor tudnod kell, hogy ha valakinek nincs heti 36 órát meghaladó munkaviszonya, az csakis főállású katás lehet.

Az első találkozás alkalmával számoljatok egy kicsit, hogy megéri-e a vállalkozást elindítani, mert bevételtől függetlenül lesznek kötelezően fizetendő adók és járulékok. Nézzétek át, hogy miként lehet ezeket minimalizálni.

Egyéni vállalkozás alapítás előtti kalkuláció

Egyéni vállalkozás alapítása előtt számoljatok egy kicsit!

Egyéni vállalkozás indítása technikailag elektronikus úton történik.

Nézzük a lépéseit!

1. Első fontos lépés, hogy szükséged lesz ügyfélkapura. Ügyfélkaput bármelyik okmányirodában, NAV-ban, Kormányhivatalban ingyenesen nyithatsz.

Ha kész az ügyfélkapu, indíthatod az egyéni vállalkozás alapítását.

2. Az alapításhoz szükséges nyomtatványok kitöltéséhez Általános Nyomtatványkitöltő program (ÁNYK)  szükséges, ezt a http://nav.gov.hu oldalról kell letöltened.

3. Ezután a  http://nyilvantarto.hu oldalról le kell töltened az Egyéni vállalkozás megkezdésének bejelentése nyomtatványt, abból a listából, mely városonként (okmányirodánként), Budapesten kerületenként használatos Ha letöltötted, akkor  az Abev programmal ezt a nyomtatvány is ki tudod tölteni.

Ha a nyomtatvány beküldésre kerül, utána általában 2 munkanapon belül megérkezik az igazolás, mellyel az egyéni vállalkozás megalapítása megtörtént.

4. Ezután jönnek a kötelező bejelentkezések:

- 13T180-as nyomtatvány: elektronikus bevallások beküldéséhez regisztrálni kell a NAV-hoz (letölthető a http://nav.gov.hu oldalról)

- 13T101E nyomtatvány: ezen a NAV felé be kell jelentened a vállalkozás megkezdését

- 13T1041-es nyomtatvány: ezen a biztosítási jogviszonyról (főállású, munka melletti stb) kell bejelentést beküldened

- az illetékes önkormányzatokhoz a helyi iparűzési adóra is be kell jelentkezni a bejelentkező nyomtatvány beküldésével

5. Alapítás után szüksége lesz

- egy számlázóprogramra és/vagy számlatömbre (ez lehet készpénzes, de érdemes olyat vásárolni, ami átutalásos fizetésre is alkalmas) és

- egy bélyegzőre

- 15 napon belül egy “céges” bankszámlára.

Ha olyan tevékenységet végezz, akkor nézzük meg, hogy kell-e pénztárgépet használnia, mivel erről törvény rendelkezik.

Szeretnéd gyakorlatban is látni, hogy miként kell egy egyéni vállalkozást megalapítani?

Szeretnéd tudni, hogy miket kell pontosan megbeszélni az ügyféllel, milyen kérdésekre számíthatsz?

Gyere el Mérlegképes Taniroda képzésünkre Szolnokra,  vagy Budapestre, s ott elmondjuk, megmutatjuk Neked.

Sőt, Neked is csinálni kell :)

 

  1. Homoki Éva szerint:

    Tisztelt Tanfolyamszervező!

    Érdeklődni szeretnék a jelentkezési feltételekkel kapcsolatosan. Mikor, kinél kellene jelentkezi Önöknél, ill. mennyibe kerülne a Mérlegképes Tanirodába való “becsatlakozás”?

    Segítségüket előre is köszönöm.

    Üdv.:

    Homoki Éva
    06305517677

  2. Edina szerint:

    Jó napot!
    Érdeklődnék, hogy szalonnasütők, vagy bármilyen más kerti bútorok gyártásához milyen szakmának kell lennie? Én kőművesre gondoltam, de nem vagyok benne biztos. Illetve, hogy egy egyéni vállalkozónak (24 éves) kb. mennyi kiadása van egy hónapban? Csak körülbelüli összegre vagyok kíváncsi, pl 50.000, vagy kevesebb, több és hogy mennyibe kerül az indulás?
    Előre is köszönöm a választ!

line
footer